Sony hereta l’estratègia tecnològica de la seva joint venture amb Ericsson

Compartir

La companyia japonesa presenta una línia de terminals que molt bé hauria pogut signar l’antiga Sony Ericsson. La pregunta ara és: podrà triomfar al mercat amb una estratègia que ja ha demostrat haver fracassat?

La nova gamma Xperia de Sony

La nova gamma Xperia de Sony

A cada edició del Mobile World Congress li ha anat passant el mateix a Sony Ericsson: ha centrat bona part de l’interès mediàtic durant els dies del congrés, però els seus terminals han acabat ‘punxant’ un cop posats a la venda, no arribant a cobrir les expectatives que molts mitjans els donaven.

El darrer exemple, el mateix any passat amb l’Xperia Play, l’esperat “PSP phone” que va acaparar bona part dels titulars. Amb tanta expectació, era lògic que sortís al carrer per un preu força alt, però ara -un any després- no se’n fa cap publicitat d’ell, i el podem adquirir a preu de saldo a la nostra operadora habitual.

Per a aquest any, tots esperàvem la presentació d’una nova línia de terminals. Havent finalitzat la seva relació amb Ericsson, era lògic pensar que aquests podien representar un tall amb el concepte que havien tingut fins ara, però finalment allò que s’ha presentat no difereix en excés de la línia que havien mantingut. Si, efectivament, nous terminals, algunes novetats cridaneres, però si féssim un paral·lelisme amb una carretera, la línia traçada per Sony seria una d’aquelles tan llargues i rectes que posseeixen els nord-americans en els àrids estats desèrtics de l’oest.

No estic parlant del disseny dels terminals o dels nous serveis (com he dit, això sempre evoluciona), si no més aviat de l’enfocament comercial d’aquests, de la filosofia que trobem en el conjunt del públic a qui van dirigits.

La paraula clau enguany és integració, la interacció entre smartphones, tablets, televisors i ordinadors de la sèrie Vaio, sobretot per a reproduir continguts multimèdia. I quan dic que és la clau “enguany”, puc afegir “un cop més”: res que la japonesa no hagi realitzat en el passat, només que ara incloent noves pantalles (televisors i la seva línia de tablets) i amb nou programari.

Amb aquest resultat després de la presentació, em pregunto si amb una estratègia que em sembla continuista podran sortir del pou en què es troben en el mercat, ja que els consumidors que ara no compren els seus telèfons apreciaran poc més que un canvi estètic i que hi haurà més possibilitats d’interacció amb la seva PlayStation.

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: