Strand Consulting també aposta perquè Facebook adquireixi Opera
La prestigiosa consultora opina que ambdues empreses són “la parella perfecta”, i sembla instar al matrimoni.
Si ahir parlàvem dels rumors sobre una possible operació d’adquisició d’Opera Software per part de Facebook i donàvem els motius pels quals se suposa que es duria a terme tal operació, avui tornem a la càrrega amb més arguments, però no proporcionats per la rumorologia, si no per una consultora de gran prestigi: Strand Consulting.
Aquesta consultora danesa no confirma ni desmenteix la possibilitat de materialitzar-se l’operació de compra, però es basa en el seu profund coneixement d’Opera per recomanar a Facebook que porti endavant l’adquisició.
Tals motius són:
- Opera li pot solucionar a Facebook el problema de com generar ingressos dels seus usuaris mòbils.
- La companyia noruega es pot erigir en l’ADN mòbil que Facebook necessita per entendre el sector de la mobilitat i les necessitats i gustos dels usuaris quan aquests es troben davant d’un smartphone o tablet. Strand recalca que a Facebook li costa entendre aquest segment de mercat.
- Facebook disposaria amb l’adquisició d’una base de navegadors web ja instal·lats en els dispositius dels usuaris, veient-se lliure d’haver-los de convèncer de que s’instal·lin un futur browser de creació pròpia. A més, els navegadors d’Opera estan presents en una gran varietat de plataformes de programari.
- Opera ha convertit el seu navegador en una font d’ingressos, rendibilitzant les adquisicions realitzades en el passat.
- Parlant més concretament de les adquisicions realitzades per Opera en el passat, les companyies dedicades a la publicitat mòbil poden ser especialment útils a una Facebook necessitada d’explotar comercialment la seva presència en smartphones i tablets.
- La tecnologia de l’App Store d’Opera i la seva rendibilitat.
- El posicionament global i la gran penetració en mercats emergents (Brasil, Rússia, parts d’Àsia i Àfrica) d’Opera en contraposició al desconeixement que té d’ells Facebook en ser una companyia molt més centrada en els EUA.
- El ‘knowledge’ de la directiva i els executius d’Opera.
- Opera cobreix tot el que li manca a Facebook en l’apartat mòbil, i que la mateixa xarxa social reconeixia en la documentació aportada per a la seva oferta pública de participacions.
- No hi hauria problema econòmic per realitzar l’operació.
Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org
- FutureBuds: els auriculars que saben quan te’ls has tret - 7 de març de 2019
- Paymo, el primer smartphone-cartera veritablement digital - 7 de març de 2019
- Mobile World Congress: algunes conclusions interessants - 4 de març de 2019