Strand Consulting també aposta perquè Facebook adquireixi Opera

Compartir

La prestigiosa consultora opina que ambdues empreses són “la parella perfecta”, i sembla instar al matrimoni.

Si ahir parlàvem dels rumors sobre una possible operació d’adquisició d’Opera Software per part de Facebook i donàvem els motius pels quals se suposa que es duria a terme tal operació, avui tornem a la càrrega amb més arguments, però no proporcionats per la rumorologia, si no per una consultora de gran prestigi: Strand Consulting.

Aquesta consultora danesa no confirma ni desmenteix la possibilitat de materialitzar-se l’operació de compra, però es basa en el seu profund coneixement d’Opera per recomanar a Facebook que porti endavant l’adquisició.

Tals motius són:

  1. Opera li pot solucionar a Facebook el problema de com generar ingressos dels seus usuaris mòbils.
  2. La companyia noruega es pot erigir en l’ADN mòbil que Facebook necessita per entendre el sector de la mobilitat i les necessitats i gustos dels usuaris quan aquests es troben davant d’un smartphone o tablet. Strand recalca que a Facebook li costa entendre aquest segment de mercat.
  3. Facebook disposaria amb l’adquisició d’una base de navegadors web ja instal·lats en els dispositius dels usuaris, veient-se lliure d’haver-los de convèncer de que s’instal·lin un futur browser de creació pròpia. A més, els navegadors d’Opera estan presents en una gran varietat de plataformes de programari.
  4. Opera ha convertit el seu navegador en una font d’ingressos, rendibilitzant les adquisicions realitzades en el passat.
  5. Parlant més concretament de les adquisicions realitzades per Opera en el passat, les companyies dedicades a la publicitat mòbil poden ser especialment útils a una Facebook necessitada d’explotar comercialment la seva presència en smartphones i tablets.
  6. La tecnologia de l’App Store d’Opera i la seva rendibilitat.
  7. El posicionament global i la gran penetració en mercats emergents (Brasil, Rússia, parts d’Àsia i Àfrica) d’Opera en contraposició al desconeixement que té d’ells Facebook en ser una companyia molt més centrada en els EUA.
  8. El ‘knowledge’ de la directiva i els executius d’Opera.
  9. Opera cobreix tot el que li manca a Facebook en l’apartat mòbil, i que la mateixa xarxa social reconeixia en la documentació aportada per a la seva oferta pública de participacions.
  10. No hi hauria problema econòmic per realitzar l’operació.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: