Technorati llança la seva pròpia xarxa d’anuncis

Compartir

Més versàtil que el popular AdSense de Google i dirigit específicament a la comunitat blocaire, es troba de moment en fase beta pública i és accessible gratuïtament.


El logo de TechnoratiGuillem Alsina (guillem@imatica.org) – Ja ho anunciava fa uns mesos en un post del seu weblog: Technorati, el servei d’indexació i classificació de blocs, llança la seva oferta de publicitat en línia específicament dirigida als autors de blocs (blocaires). De fet, el conegut servei en línia ja comptava amb una xarxa de publicitat coneguda com a Technorati Media, que va completar fa poc amb l’adquisició d’AdEngage, una empresa de publicitat en línia amb més de 4.000 llocs afiliats.

Mentre que amb Google AdSense l’administrador de llocs web gairebé no s’ha de preocupar pels continguts que sortiran anunciats al seu lloc doncs de la seva selecció se n’encarrega el mateix motor del servei, amb Technorati la publicitat està molt més segmentada, i l’autor del bloc ha de donar el seu vistiplau per tal que els anuncis d’un determinat anunciant siguin publicats al seu lloc.

El potencial de Technorati, l’eina de classificació i selecció de blocs més coneguda i emprada del món és enorme, i sense cap mena de dubte captarà l’atenció d’una gran quantitat de blocaires, malgrat que previsiblement no abastarà un nivell d’usuaris prou alt com per fer-li una competència seriosa a AdSense, ara per ara el sistema de publicitat en línia més popular entre administradors de blocs i llocs web en general, que a més té l’avantatge de ser el que s’empra per defecte amb els comptes de Blogger.

A diferència d’AdSense, en el que el preu dels anuncis es troba ja més o menys pre-establert (amb lleugeres variacions), amb Technorati Engage és l’autor del bloc el que marca el preu del que li costarà a l’anunciant inserir publicitat al seu lloc i, per tant, és ell qui ha de sospesar la importància de la seva publicació a l’ecosistema de la Web. Els preus s’apliquen per cada setmana que la publicitat s’exhibeixi en el lloc.

Els webmestres (editors de llocs web) poden establir directives que indiquin quina mena de publicitat es pot inserir en el seu bloc o quins requisits haurà de complir un determinat anunciant per optar a contractar publicitat a les seves pàgines.

Això porta a un control molt més gran que el proporcionat per AdSense i altres serveis semblants, que de bon principi permeten un control mínim sinó nul sobre el contingut dels anuncis que es publiquen. De fet, amb Technorati un anunci trigarà a sortir publicat 48 hores, temps en el qual l’administrador del lloc pot decidir-se a no publicar-lo.

Si com a blocaires no aconseguim llogar un espai publicitari, llavors tenim l’opció que en ell hi surtin anuncis sensibles al context, és a dir, el mateix servei que ofereix AdSense.

Els formats d’anunci són diversos, i de moment el servei es troba en fase beta pública, restringit a un determinat grup d’anunciants. Per a aquests darrers, l’atractiu resideix en què aquesta oferta està segmentada i dirigida específicament a blocs, un mitjà de comunicació ja molt assentat a la Web 2.0

Per al blocaire, donar-se d’alta és gratuït i, a partir d’aquí, ja pot entrar a vendre els seus espais per a publicitat.

Guillem Alsina