Telefónica busca tornar a entrar per la porta gran en el terreny de les xarxes socials

Compartir

InternetDesprés del fracàs de Keteke (el seu propi intent de crear des de zero una xarxa social), la multinacional espanyola juga com els grans i absorbeix una de les xarxes punteres a l’Estat Espanyol, Tuenti, que amb el potencial internacional de l’operadora, de ben segur veurem expandir-se ben aviat a altres latituds.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Telefónica i Tuenti han anunciat l’entrada de l’operadora en el capital de la xarxa social espanyola amb una important inversió que suposarà el 85% de Tuenti, per un valor aproximat de 70 milions d’Euros (les xifres varien lleugerament segons les fonts).

Telefónica havia intentat entrar en el món de les xarxes socials amb Keteke sense gaire èxit. Aquest primer intent es dirigia a un públic essencialment jove (el mateix target principal que té Tuenti) buscant unir el món del mòbil amb el de la informàtica desktop, de manera que els clients de telèfons mòbils estiguessin sempre connectats a aquesta xarxa social per a publicar-hi continguts i bescanviar-hi opinions. Es va veure superada per Facebook i Tuenti principalment.

No s’han donat a conèixer detalls dels plans de futur després de l’operació, a la que tothom qualifica unànimement d’adquisició. Queda per veure si realment Tuenti s’integrarà a Telefónica o bé si continuarà sent una empresa participada i independent, encara que molt vinculada a l’operadora.

Per a Tuenti és una excel·lent oportunitat per a internacionalitzar-se amb força. Aquesta xarxa social lluita de tu a tu en el mercat espanyol contra l’omnipresent Facebook, i des de l’empresa sempre s’han mostrat partidaris de sembrar en el mercat local espanyol per tal de poder obtenir una bona collita, però la forta presència de Telefónica en mercats de parla hispana (a més d’altres) representa una oportunitat per obrir-se a usuaris molt propers culturalment als espanyols.

També el mercat brasiler podria ser una fita factible gràcies a la forta implantació de Telefónica allà (i més després de l’adquisició del 50% de Brasilcel a Portugal Telecom), i fins i tot es podria donar una entrada en el mercat britànic de la mà d’O2, filial de Telefónica allà, malgrat que és poc probable. Els mercats de cultura anglosaxona són poc permeables a productes i serveis procedents d’un àmbit extern als mateixos.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina