Telefónica “matarà” la seva marca en favor de Movistar

Compartir

TelefoníaL’operadora espanyola deixarà el seu nom històric només com a ensenya corporativa, mentre que la denominació Movistar comprendrà, a partir del canvi, totes les activitats comercials de la companyia.

Redacció – Diversos mitjans de comunicació en línia s’han fet ressò aquest cap de setmana del futur canvi de nom comercial que patiran les diferents línies de productes i serveis de l’operadora espanyola Telefónica, que abandonaran aquest nom per a utilitzar el de Movistar. D’aquesta manera, s’unificaran a nivell d’imatge i màrqueting els serveis per a telefonia fixa i mòbil, fins ara diferenciats. L’anunci es va produir a la darrera cimera de directius de la companyia, celebrada a Madrid aquest passat divendres dia 6.

No s’ha donat una data per a la realització del canvi de nomenclatura, que probablement encara trigarà uns mesos en materialitzar-se. A l’Estat Espanyol i Llatinoamèrica, la nova denominació comercial serà Movistar, mentre que a la Gran Bretanya, Irlanda, Alemanya, República Txeca, Eslovàquia i l’Illa de Man, la denominació triada és O2, i al Brasil -país en el qual opera juntament amb Portugal Telecom- continuarà essent Vivo.

El moviment realitzat per la companyia espanyola no és diferent al què en el seu moment van fer Orange o Vodafone, malgrat que el nom Telefónica té sense cap mena de dubte molta més tradició i història a les seves espatlles que el d’aquestes operadores francesa i britànica respectivament. És per això que no desapareixerà sinó que quedarà per al seu ús corporatiu i en les relacions de l’empresa amb governs i autoritats.

Amb anterioritat, Telefónica també havia liquidat la marca Moviline, sota la insígnia de la qual es comercialitzava el servei de telefonia mòbil analògica, desaparegut a principis del nou segle en favor de la tecnologia digital i de Movistar.

Amb aquest canvi, l’operadora es marca també un nou objectiu; segons el seu president, César Alierta, Telefónica (dins de poc, Movistar) ha de ser “líder mundial en el nou entorn digital”.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina