Tendències IFA 2010: tablets amb Android i 3D

Compartir

Tots els principals fabricants d’informàtica i d’electrònica de consum competiran en el mercat dels tablets, mentre que els grans fabricants de televisors són els que lideren la revolució 3D.

Redacció – Les fires, de l’àmbit que siguin, busquen reflectir les tendències que seguirà la indústria d’un determinat sector, o imposar-les. El cas de la IFA (Internationale Funkausstellung) de Berlín és una de les trobades que acullen i marquen tendències per al futur de l’electrònica de consum a nivell mundial. L’edició d’enguany ens ha llegat com a principals tendències que veurem explotar al llarg dels mesos vinents, els tablets equipats amb Android i més 3D per als nostres televisors.

Els principals fabricants d’ordinadors i d’electrònica de consum llancen la seva aposta per al món tablet més o menys inspirada en l’iPad o per dur-li la contrària en algun sentit. És el cas, per exemple, de Samsung amb el Galaxy Tab, que empra el mateix nom que la coneguda sèrie de smartphones de la marca coreana, o el Folio 100 de Toshiba, un altre dels gegants que aposta per aquest sector.

Aquests desenvolupaments, juntament amb altres com la ja prèviament presentada Dell Streak o els dos models que Archos ha presentat a l’IFA, difereixen en el que a prestacions, mides i preu es refereix, però tenen tots ells un element en comú: el sistema operatiu que els equipa, Android.

La plataforma de Google en les diferents versions en què es pot trobar actualment al mercat (1.6, 2.0, 2.1 i 2.2) és la triada per tots els grans fabricants per a fer front a l’iOS d’Apple davant la manca d’una alternativa i la força amb què compta la companyia en el mercat, fet que ha aconseguit que els usuaris acceptin bé els smartphones equipats amb Android. Això, al seu torn, ha dut a què el sistema esmentat partís amb avantatge a l’hora de l’elecció per a equipar un tablet per part dels fabricants.

És de preveure que l’arribada massiva d’aquests aparells al mercat es produirà entre aquest mes i la campanya nadalenca del desembre, i constituiran el regal estrella de les properes festes.

D’altra banda, els fabricants de televisors aposten clarament pel 3D tot i que l’oferta de continguts encara és escassa (però va en augment a cada dia que passa). Tots els principals actors del sector han presentat els seus nous televisors amb capacitat per a reproduir imatges tridimensionals: Sony, LG, Panasonic, Philips o Samsung per esmentar-ne alguns.

Una de les estrelles (almenys la més mediàtica) han estat els monitors que permeten apreciar l’efecte tridimensional sense la necessitat de posar-se unes ulleres especials, una tecnologia essencial per tal que a mitjà termini la tercera dimensió triomfi a les sales d’estar dels nostres domicilis, tenint en compte la molèstia que suposa portar posades una ulleres especials durant molt de temps per veure la televisió.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina