Twitter aposta per la seva independència, però conscient de què necessita diners

Compartir

Una de les empreses paradigma de la Web 2.0 cerca la fórmula per fer diners mentre desmenteix els rumors que la situen a l’òrbita d’alguna de les grans del sector.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Twitter és, sense cap mena de dubte, un dels serveis emblemàtics de l’anomenada Web Social juntament amb Facebook o els múltiples serveis proporcionats per Google. Però tot i això, el seu problema és idèntic al de molts altres serveis que gaudeixen d’un cert èxit a la Internet actual: un gran potencial, amb milions d’usuaris, però que no troba un model econòmic viable per a rendibilitzar les inversions realitzades.

El Twitter de www.imatica.org Països Catalans

Amb diverses rondes de finançament a les seves espatlles, Twitter busca ara el seu suport a llarg termini, demostrant que a més de pràctic i divertit, és també un servei sostenible. Aquesta cerca sembla que es du a terme diverses direccions, començant pel cobrament directe a canvi de l’oferiment de serveis professionals amb més prestacions, una de les vies habituals de finançament per a aquesta mena d’empreses.

L’objectiu principal d’aquests nous serveis seran les empreses que busquen comunicar als seus clients i possibles clients, novetats i seguiments d’actes diversos en temps real, quelcom per al què Twitter és popular i útil des de ja fa temps. Malgrat tot, és poc probable que es trenqui la limitació a 140 caràcters de les entrades, ja que amb això es trencaria la mateixa essència del microbloc.

Intencions de venda?

Biz Stone, co-fundador de TwitterUna de les destinacions clàssiques dels nous serveis de la Web 2.0 com ja ho van ser en el seu moment els “fills” de la generació Punt Com abans de l’explosió de la bombolla a principis d’aquest segle, ha estat la seva adquisició per part d’una gran multinacional del món de la informàtica. No poques iniciatives han començat amb aquest objectiu al cap, i algunes ho han arribat a aconseguir per xifres milionàries. Va ser el cas de YouTube, adquirida al novembre del 2006 per Google per més de 1.500 milions de Dòlars.

Els rumors tornen a apuntar darrerament a la multinacional del cercador com a candidata per quedar-se amb Twitter, per un preu que podria rondar els 250 milions de Dòlars, segons publica el conegut blog tecnològic TechCrunch. Malgrat tot, Twitter ha negat aquests rumors (tot i que sense citar-los explícitament) en un post del seu bloc. En el mateix post, Biz Stone (cofundador i director creatiu de la companyia) assegura que “no ha de sorprendre que Twitter entri en converses amb altres companyies regularment i sobre una àmplia varietat de temes”, el què podria indicar també un futur acord entre Twitter i Google.

Aquest possible acord podria consistir en la implantació d’un motor de cerca molt potent i versàtil en el servei de microblogging, motor que òbviament seria proporcionat per Google a més d’incloure als “tweets” (les entrades en un compte de Twitter, com els posts d’un bloc) en els resultats del famós cercador. Aquests, podrien constar a la pàgina de resultats diferenciats de la resta, o bé disposar d’una opció de cerca específica com les imatges o les notícies.

Stone revela que, almenys de moment, la intenció de Twitter és la de navegar en solitari: “el nostre objectiu és construir una companyia rendible, independent i estem només començant en això”.

Fa uns mesos, Twitter va rebutjar una oferta de compra procedent de Facebook, una altra companyia de la Web 2.0 que també cerca la seva rendibilitat.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)