Twitter: canvi petit o gran canvi?

Compartir

La xarxa de microblogging ha actualitzat les seves apps mòbils i pàgina web, acostant-se una mica més al concepte de mur d’una xarxa social. Petit canvi cosmètic, o ganes d’acostar-se als grans del sector social com ara Facebook?

Igual que Facebook, Twitter ha sabut mantenir-se independent i allunyat de les temptacions d’integrar-se en un dels gegants d’Internet com Google o Microsoft, convertint-se en el procés en un altre gegant ell mateix, amb més de 500 milions d’usuaris estimats i gairebé un miler de treballadors.

Twitter és un servei de microblogging en el qual els seus usuaris es comuniquen mitjançant entrades que, en cap cas, superen els 140 caràcters. Però, per les relacions que s’estableixen entre usuaris, ha estat considerat com una xarxa social per dret propi, i encara que inicialment el look&feel (aspecte i funcionalitat) del servei no s’assemblaven en absolut al què podíem entendre com una xarxa social, a poc a poc s’han introduït canvis en aquesta direcció.

L’última tanda s’ha produït aquesta mateixa setmana a la web de Twitter i en els seus clients per a iPhone i Android i iPad, i la novetat més vistosa és la imatge de perfil.

Una mostra del nou perfil, precisament del CEO de Twitter, on podem apreciar la imatge de perfil i el stream de fotos

Una mostra del nou perfil, precisament del CEO de Twitter, on podem apreciar la imatge de perfil i el stream de fotos

Es pot parlar de perfil en tota regla? Òbviament, és un perfil, amb determinades dades, i si, compleix el que se li pot demanar a una xarxa social, encara que d’una forma minimalista d’acord amb l’esperit del servei de microblogging.

Els afegits que se li han donat, com la imatge de perfil o el stream de fotografies de l’usuari, són petites adaptacions cosmètiques que s’acosten una mica més al concepte de perfil que ofereix un servei de referència com és Facebook, però Twitter té des de fa temps i per dret propi tots els components necessaris per ser considerat una xarxa social.

No salta, doncs, a la categoria de xarxa social gràcies a les novetats introduïdes aquest cop, ja que era un títol que ja ostentava. El que ha fet ara és, simplement, prendre prestades idees d’altres per a evolucionar el seu servei, una cosa molt habitual en la indústria informàtica i més entre les companyies d’Internet.

D’altra banda, poden trobar les novetats completes que inclouen els clients mòbils i la web de Twitter en el blog de la companyia.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: