Twitter decep al mercat amb els seus comptes trimestrals

Compartir

No haver arribat als usuaris esperats, arrossega els inversors al pessimisme. Analitzem el futur de les accions de Twitter.

Twitter va informar poc després del tancament de Wall Street que durant el primer trimestre de l’any va perdre 132 milions de dòlars, o 23 centaus per acció, davant dels 27 milions perduts en el mateix trimestre del 2013. D’aquesta manera, les pèrdues de la companyia suposen més de la meitat del que ingressa.

En canvi, la xifra de negoci va pujar fins als 250 milions, davant dels 114 milions aconseguits en el mateix període de l’any anterior i l’ingrés per publicitat es va elevar un 96% fins quedar-se en 1,44 dòlars per cada miler de visites a la línia de notícies.

Tot i que aquestes xifres estan en línia amb el que esperaven els analistes, el mercat no ha acollit bé els resultats a causa de que va registrar menys usuaris del previst. La xarxa social va acabar el trimestre amb 255 milions d’usuaris, un 25% més que fa un any, dels quals un 78% (198 milions) accedeixen a Twitter a través d’aplicacions per a mòbils. Els títols de la companyia es van desplomar gairebé un 10% en les operacions realitzades després del tancament del mercat.

Hem tingut un primer trimestre molt fort. El creixement interanual dels ingressos es va accelerar alimentat per l’increment de la participació i l’augment del nombre d’usuaris“, va assegurar el conseller delegat de Twitter, Dick Costolo, en un comunicat.

Valorar resultats d’una empresa no és la meva feina, això ho deixo per als analistes fonamentals. Mai m’han agradat les valoracions d’empreses per la multitud de factors a tenir en compte i per què són objecte de manipulació per part dels òrgans directius, agències de qualificació i intermediaris financers. Si a això li afegim que es tracta d’una empresa de noves tecnologies, se’m fa impossible considerar un preu de l’acció com a bo, dolent, car o barat.

Els meus anàlisis es basen en l’estudi de l’evolució del preu de l’acció, que és l’única referència totalment real que existeix per saber si hi ha més demanda que oferta o a l’inrevés i per tant poder avaluar si el preu de les accions pujarà o baixarà.

Anàlisi tècnica de Twitter

Twitter va marcar el dia de la seva estrena en borsa el 07/11/13 un primer preu de 45 dòlars per acció i va fer un mínim a 39 les següents setmanes per després arribar a 75 a finals de l’any passat. Aquesta forquilla entre 39 i 45 dòlars hauria de ser un primer preu de referència important per aventurar-nos a comprar el valor.

Amb la presentació de resultats, les accions de Twitter es van desplomar un 10% aproximadament, fent un mínim de 37 dòlars. Com podem observar, aquest preu és un mínim històric del valor i actualment es mou pels 39.

El meu consell per ara seria estar fora del valor fins veure algun signe de reacció en la cotització o que sorgeixin noves dades fonamentals que puguin fer canviar el sentiment sobre el valor.

Possiblement, a preus una mica més baixos, pot ser una oportunitat de compra interessant de cara a uns mesos vista però sempre tenint un ull posat en l’evolució de l’índex tecnològic Nasdaq al qual pertany.

Jordi Oliva és trader independent i analista tècnic de borsa a Empordà Patrimonis, amb més de 20 anys d’experiència treballant als mercats financers. A El Mur Tecnològic s’especialitza en comentar l’apartat financer de les empreses tecnològiques.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: