Twitter estudia la manera d’incloure publicitat en les seves pàgines

Compartir

TwitterLa coneguda xarxa social de microblogging ha realitzat canvis en les seves condicions de servei, el contracte que defineix el marc en el qual es donen les relacions entre els usuaris i l’empresa. Les novetats radiquen en que la propietat dels continguts queda en poder dels usuaris però Twitter manté el dret de reproduir-los com li sembli convenient.

Redacció – Un altre dels canvis que s’inclouen en el nou redactat del contracte d’usuari consisteix en obrir la porta per a què en un futur s’inclogui publicitat en les pàgines del servei, quelcom del que ha mancat fins ara.

Un compte de Twitter 

Twitter està buscant des de fa temps una forma vàlida de finançar-se després d’haver descartat les ofertes de compra que altres empreses havien realitzat sobre aquest prometedor servei, i sembla que una de les vies de finançament serà la publicitat directa a les seves pàgines.

El servei de microblogging ha demostrat àmpliament que la seva massa d’usuaris i la fidelitat que aquests li professen, el fan ser d’utilitat a les empreses que decideixen crear un compte per a exposar els seus productes, serveis i idees d’una forma molt propera al públic. Un bon exemple de la utilitat de Twitter és el de Dell, que gràcies al seu compte ha pogut augmentar les vendes de la seva botiga outlet en línia.

L’oferta de comptes professionals de pagament estaria en línia amb la iniciativa d’incloure publicitat; aquesta aniria destinada als comptes d’usuari final, mentre que els professionals quedarien exempts, a més de proporcionar altres facilitats.

Un altre dels punts que ha reformat el nou acord amb l’usuari és la titularitat dels continguts publicats. Aquesta queda en mans del mateix usuari, malgrat que Twitter es reserva el dret de reproduir, copiar, publicar, adaptar, modificar o transmetre aquests mateixos continguts segons cregui convenient, quelcom necessari segons afirma la mateixa empresa, per tal de poder entregar els continguts als internautes i fer-los disponibles a les aplicacions creades per al servei mitjançant la seva API.

De moment no hi ha dates per a la introducció de publicitat en les pàgines de Twitter, ja que probablement la companyia encara estigui estudiant la forma que tindrà aquesta publicitat. Potser el que s’estigui estudiant sigui més qui serà el “partner” de Twitter en el camp publicitari o si la mateixa empresa es llançarà a convertir-se en venedora d’espais publicitaris com ja va fer Google en el seu moment.

També a partir d’ara veurem els principals actors del sector de la publicitat online, fer la cort a Twitter. Sense cap mena de dubte, la possibilitat de gestionar tota la publicitat d’una pàgina que rep uns cinquanta milions de visites al mes, és un caramel massa dolç com per a no provar de menjar-se’l. L’anunci públic per part de Twitter de que inclourà anuncis podria estar destinat, també, a estimular aquesta atracció i per a començar a generar interès i buzz*.

* Terme que identifica a la rumorologia online

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)