Twitter explica que no hi ha regles per a crear contingut viral

Compartir

Un investigador de l’oficina britànica de Twitter posa en negre sobre blanc el que ja tots sabíem o intuíem: que no hi ha una fórmula màgica per assegurar la viralitat d’un contingut, i que comparant diversos exemples de vídeos que han estat virals veiem que han arribat a aconseguir aquest estatus a través de camins diferents.

De manera explosiva, gràcies als retweets des de perfils amb un gran nombre de seguidors (i que, per això, poden considerar-se influenciadors) i en un període curt de temps, o bé amb el suport de molts milions de ‘twitaires’ que es van passant el tweet que es converteix en viral dels uns als altres, o amb una corba de creixement pel que fa a retweets suau però sostinguda en el temps; aquestes i altres fórmules són les que converteixen un tweet en viral, segons afirma un estudi dut a terme per l’oficina britànica de la mateixa Twitter.

Per a desgràcia dels community manager (perfil de relacions públiques dedicat a gestionar les xarxes socials d’una empresa, organització o persona), una altra conclusió de l’estudi és que no hi ha una fórmula màgica per a construir un contingut viral, és a dir, que la viralitat d’una cosa s’escapa de les nostres mans.

L’estudi es centra en el vídeo, prenent tres exemples de peces que s’han convertit en virals: el ‘won’t eat his cereal‘ de Ryan Gosling, la ‘Space Oddity‘ del comandant Hadfield, i una de les campanyes publicitàries de Dove.

A través de gràfiques que il·lustren la forma en què s’ha difós un tweet a través del temps, i que es mostren en format de vídeo, Twitter arriba a la conclusió que no hi ha un camí únic per arribar a la viralitat, si no que cada contingut segueix la seva pròpia ruta.

Malgrat que no hi ha la ‘fórmula de la viralitat’, els investigadors de Twitter si s’atreveixen a donar uns consells per provocar ‘engagement’ en els continguts:

1) als twitaires els encanta el vídeo. Els tweets que contenen vídeo provoquen un 42% més ‘d’engagement’ que els tweets ‘normals’;
2) és fàcil compartir vídeos. Encara que, per a mi, el més destacable d’aquest punt és la recomanació de triar bé els hashtags que acompanyaran el tweet;
3) els tweets promoguts amplien l’abast;
4) sigues creatiu amb Vine. Tens fins a sis segons de metratge que després es pot compartir fàcilment a Twitter.

Evidentment, el fet que l’estudi es centri en el vídeo és una eina més per a promoure l’ús de Vine, el servei de microvídeo de la mateixa Twitter, que tant d’èxit està tenint a la xarxa social de microblogging. I, els consells finals, van en la mateixa línia.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Twitter explica que no hi ha regles per a crear contingut viral
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: