Twitter podria buscar ficar-se en el negoci de Foursquare

Compartir

Segons informacions procedents de fonts properes a l’empresa, Twitter estaria provant un nou servei a oferir en un futur proper, consistent en poder veure els tweets que s’escriuen dins d’un radi a distància determinada de l’usuari.

Segons informa el rotatiu en línia AllThingsD basant-se en fonts no revelades, Twitter estaria experimentant amb un nou servei de geolocalització de tweets, en el qual l’usuari podria buscar tots els tweets que han estat publicats dins d’un radi determinat al voltant de l’usuari.

De fet, ja fa temps que Twitter inclou la informació de geolocalització en el tweet, quelcom que els usuaris poden desactivar a voluntat en els clients d’aquesta xarxa social de microblogging, ja que a moltes persones no els agrada que controlin i tinguin tantes dades de la seva activitat. I, amb una mica d’habilitat, és possible realitzar una cerca geolocalitzada, només que caldrà donar-li manualment els paràmetres a l’eina de cerca de Twitter.

El que estaria treballant exactament la companyia de l’ocellet blau és una incògnita, però podria tractar-se d’una app especial i diferenciada, com la presentada recentment per al món de la música, ja que el màxim sentit d’aquest servei s’aconsegueix amb els mòbils.

D’aquesta manera, Twitter potser estaria buscant entrar en un mercat lleugerament diferenciat, i que ara té gairebé del tot ocupat Foursquare: el del check-in, terme que podríem traduir com a ‘fitxar’, i que consisteix en marcar la nostra entrada als diferents locals als quals anem, ja siguin d’oci, de feina o per altres coses. Foursquare posseeix, a més, un apartat de ‘gamificació’, en el qual els seus usuaris sumen punts per fitxar a cada lloc, i s’estableixen rànquings comparatius amb les nostres amistats basant-se en la suma d’aquests punts.

Twitter ampliaria així les seves mires en un nou horitzó, en el qual fins ara no estava previst en el servei de microblogging, i que podria aportar-li algun ingrés extra en concepte de publicitat i tweets patrocinats; imaginem que un local d’oci nocturn vol veure els seus tweets geolocalitzats prioritzats per davant d’altres per atraure clientela en les seves proximitats. Pagant, evidentment, això seria possible.

Val a dir que Foursquare permet comunicar a través de Twitter i Facebook els check-ins que anem realitzant.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: