Twitter s’acosta als 50 milions d’entrades diàries amb un creixement exponencial

Compartir

TwitterLa mateixa Twitter ha presentat un estudi que revela que des de principis del 2009 el seu espectacular creixement ha estat exponencial, arribant a acostar-se als 50 milions de ‘tweets’ diaris en aquest principi de 2010.

Redacció – Twitter està de moda, d’això no en dubta ningú. Va començar sent gairebé un simple “divertimento” consistent en explicar amb poques paraules (les entrades no admeten més de 140 caràcters) el que s’estava fent en el moment, i ha acabat prenent la forma d’una autèntica xarxa social, més per les relacions que s’estableixen entre els seus usuaris que per les eines que proporciona, ja que no té espai per a fotografies, vídeos o missatgeria interna, per exemple, sinó només el mur en el qual es pengen les breus entrades de text que permet. Potser aquí resideixi el secret del seu èxit.

La veritat és que Twitter ha demostrat la seva vàlua i, a hores d’ara, moltes conferències i actes diversos són seguits a través de Twitter gràcies a assistents que “twitegen” mentre es va desenvolupant l’esdeveniment. Així, i amb qualsevol navegador web per senzill que sigui, qualsevol internauta a qualsevol lloc del món i des de qualsevol dispositiu, pot seguir les novetats que va oferint l’esdeveniment en temps gairebé real. Ni tan sols és necessari que tingui un compte de Twitter, doncs el que es fa públic per a cada usuari és una pàgina web pública estàndard (HTML). Les grans empreses han apostat per Twitter, una xarxa que ja ha generat les seves pròpies estrelles mediàtiques amb centenars de milers (fins i tot milions) de seguidors.

Les xifres presentades recentment per Twitter basant-se en un estudi propi són reveladores: la corba de creixement en el nombre d’entrades realitzades entre gener de 2009 i gener de 2010 és exponencial, arribant a acostar-se als 50 milions diaris el mes passat. Espectacular sense pal·liatius (un augment del 1.400% en el 2009), i més si tenim en compte que en el 2007 es “twitejava” unes 5.000 vegades al dia.

Les xifres de Twitter 

L’impacte d’aquests “tweets” encara és més gran, doncs un cop publicats han de ser entregats als “followers” i, per tant, repetits en els seus murs. Això ens dóna una idea del potencial publicitari i, en conseqüència, del rendiment econòmic de la companyia que es troba al darrere d’aquest servei, i ens ajuda a entendre el perquè fins al moment ha preferit mantenir-se independent sense ser adquirida per una de les grans “majors” d’Internet.

L’estudi de Twitter ha estat dut a terme excloent els comptes eliminats per propagar spam, pel que els números presentats són “nets”.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)