Uber entrarà al mercat xinès de la mà de Baidu

Imatge: Uber
Compartir

La multinacional xinesa compra una participació minoritària en la companyia nord-americana, que ja compta amb presència a la Xina, la qual es veurà així reforçada.

Segons informa el rotatiu econòmic Bloomberg, Baidu ha arribat a un acord amb Uber per adquirir una participació minoritària a l’empresa estatunidenca i, d’aquesta manera, potenciar la presència d’aquesta darrera en l’important mercat asiàtic.

Aquest mercat no és una plaça en la qual s’hi pugui entrar fàcilment, i multinacionals de gran èxit en la resta del món com Google han tingut problemes tant d’àmbit legal amb les autoritats, com d’acceptació entre els consumidors locals, més proclius a triar serveis i productes d’empreses autòctones.

Bona part de les startups que han aconseguit entrar reeixidament al mercat xinès ho han fet de la mà del Grup Alibaba, un gegant en el mercat del país asiàtic, i que ja ha encetat una carrera per internacionalitzar-se.

Segons China National Radio, la inversió de Baidu en Uber seria d’aproximadament 600 milions de dòlars en diners i de forma no dinerària (encara que no ho explicita, probablement accions de la companyia xinesa).

Actualment, Uber ja es troba operant a la Xina, contractant personal en fins a 14 ciutats, segons les dades que Bloomberg ha pogut extreure de LinkedIn.

Uber ha estat subjecta a crítiques per part dels sindicats i gremis de taxistes en diversos països, especialment a Europa, i s’enfronta a causes legals i, fins i tot, a la suspensió del seu servei, com ja ha passat a l’Estat Espanyol.

El darrer cas en sortir a la llum ha estat el d’un usuari de la plataforma que llogava el seu vehicle a l’Índia, i que ha estat acusat per les autoritats del país de violar diverses de les passatgeres amb les quals havia contactat a través del servei .

Probablement, aquest cas ha rebut un ressò mediàtic desmesurat per la filiació del sospitòs amb Uber. Si aquesta relació no hagués existit, és molt possible que el cas hagués passat pràcticament desapercebut, i no més enllà d’un titular concís en comptes d’una completa notícia on es subratlla la vinculació del culpable amb l’empresa.

Es busca amb això una culpabilització d’Uber? El fet que les autoritats d’alguns països estiguin obertament en contra de la plataforma així m’ho fa pensar, almenys de part de certs mitjans de comunicació que busquen una proximitat amb el poder i una empatia amb una massa de lectors/oients/espectadors als quals “vendre” una associació d’idees fàcil i ràpida.

Imatge que il·lustra aquest article: Uber

Uber entrarà al mercat xinès de la mà de Baidu
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: