Ultim? tum de Microsoft a Yahoo!

Compartir

El gegant d’Internet té tres setmanes per acceptar l’oferta de la companyia de Redmond, o aquesta anirà directament als inversors.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Microsoft ha posat data de caducitat a la sucosa oferta que fa dos mesos va realitzar per Yahoo!: en una carta oberta al consell directiu d’aquesta darrera li dóna tres setmanes a comptar a partir del 5 d’abril per acceptar la seva oferta.

Microsoft addueix que la seva proposta de fa dos mesos va ser feta amb la millor intenció per dur a terme un procés de compra ràpid i amb avantatge per a Yahoo!, però que la resposta del consell directiu de la companyia del cèlebre portal ha estat tot menys ràpida. Des de Redmond també es queixen que Yahoo! simplement no ha negociat amb Microsoft, i s’ha limitat a una actitud passiva de rebre l’oferta però no d’arribar a cap acord satisfactori.

En el text publicat per Microsoft es fa especial esment en els avantatges que segons ells tindria per a Yahoo! (i especialment per als seus accionistes) la unió amb la companyia de Redmond, i s’afirma que en el seu moment l’oferta era molt suculenta i continua sent-ho.

Finalment, Microsoft llança l’ultimàtum: si en tres setmanes el consell directiu de Yahoo! no ha donat una resposta afirmativa a l’oferta de la companyia, aquesta acudirà directament als accionistes per dur a terme les accions que consideri oportunes i que començaran amb un canvi del mateix consell d’administració del gegant d’Internet.

En les darreres setmanes Yahoo! ha vist créixer el valor de les seves accions en borsa tot i la negativa a entrar a formar part de Microsoft i les pressions que es rumoreja han realitzat els seus accionistes majoritaris veient la quantitat de diners que podien guanyar. A Microsoft la situació ha estat diferent, i el valor de la companyia ha caigut a la borsa en ser rebutjada per Yahoo!. Aquesta és la causa per la qual Bill Gates ha deixat de ser l’home més ric del món segons la llista redactada per la prestigiosa revista nord-americana Forbes.

Amb la tornada de Jerry Yang com a màxim responsable de la companyia, sembla que Yahoo! vol viure una segona joventut, pel que està llançant nous productes amb l’ànim de recuperar la quota de mercat i el prestigi perduts davant de Google, malgrat que durant anys ha estat considerada una de les tres grans d’Internet també al costat de Microsoft i de l’esmentada Google. I malgrat tot, el ressò mediàtic que està aconseguint és principalment degut a les notícies que està generant l’oferta posada sobre la taula per Microsoft, l’objectiu de la qual és el de crear una monstruosa companyia d’Internet capaç de fer-li front de tu a tu o fins i tot superar a Google, una guerra que la multinacional fundada per Bill Gates va perdent.

El compte enrere ha començat. Yahoo! encara no s’ha pronunciat, però és probable que en els propers dies emeti un dictamen al respecte. El seu contingut, i si la companyia acceptarà o no l’oferta de Microsoft, és un misteri. Mentre, el temps continua el seu pas inexorable… tic, tac, tic, tac… i el 26 d’aquest mes com a màxim hauríem de saber com continua el tema.

Guillem Alsina