Ultrabooks: la nova ‘joguina’ de la indústria tecnològica

Compartir

Ja es va veure en el recent CES de Las Vegas que els ultrabooks marcarien el futur de la informàtica d’escriptori, substituint en les preferències de fabricants i consumidors als netbooks, però ara la consultora Juniper Research confirma que el seu creixement serà espectacular.

Un moment de la presentació d'Intel al CES

Un moment de la presentació d'Intel al CES

Juniper ha presentat els resultats d’un estudi sobre l’impacte dels ultrabooks en el mercat en el qual es conclou que les seves vendes multiplicaran per tres les de tablets en els vinents cinc anys.

Els ultrabooks són màquines que combinen lleugeresa amb potència. Amb una mida total i, específicament, de pantalla superior a la d’un netbook (amb entre 9 i 10,1” per part d’aquest, i sobre unes 13 i escaig per part d’aquell) però amb una potència equiparable a la d’un notebook tradicional gràcies als seus processadors Core ix (i3, i5,…) i sense limitacions de memòria. Manquen, això si, de lector de CD/DVD per mantenir un perfil finíssim.

Un primer exemplar d’aquesta família d’aparells és el MacBook Air d’Apple, que es va avançar fins i tot a l’ús de la paraula ultrabook per tal d’anomenar aquesta tipologia d’ordinadors. La companyia de Cupertino demostrava un cop més per què és la punta de llança de la innovació en informàtica i electrònica de consum, i per què la resta d’ultrabooks del mercat es poden considerar com a successors de l’estela del MacBook Air.

La recent fira CES de Las Vegas ha demostrat clarament com el mercat dels ultrabooks és l’aposta més forta d’Intel juntament amb la seva entrada en el mercat dels smartphones. Per a aquest format d’ordinador portàtil, la californiana va presentar funcionalitats com Nikiski, que empra una àrea de trackpad i reposamans transparent per poder utilitzar part de la pantalla com un tablet quan l’ordinador està tancat.

L’espectacular creixement dels ultrabooks predit per Juniper Reasearch s’explica tant per l’interès de la indústria en trobar un nou filó per a explotar i, per tant, per a vendre, com per part dels usuaris per a disposar de màquines que gaudeixin de la lleugeresa d’un netbook però amb la potència d’un notebook tradicional. Però aquests números es donaran a la llarga, segons calcula la prestigiosa consultora.

El motiu és que, amb els preus d’avui en dia, molts consumidors descarten ara per ara la idea d’adquirir un ultrabook, pel què a mesura que aquests baixin (cosa que es dona per segura) l’interès per ells augmentarà. Part d’aquest sobrepreu actual és degut als sistemes d’emmagatzemament basats en tecnologia flash incorporats en aquests aparells, cars en l’actualitat però que s’espera vagin baixant de preu a mesura que es popularitzi la tecnologia.

Un altre factor atractor serà, segons Juniper, Windows 8. Aquest sistema ofereix una nova interfície gràfica d’usuari més atractiva tant per a treballar en portàtils convencionals (notebooks, ultrabooks, netbooks) com per fer-ho en tablets, a més de millorar aspectes com la gestió de bateria o la fluïdesa de tot el sistema (estalviant també energia amb això).

L’èxit dels ultrabooks “matarà” el format netbook, un format al qual Juniper descriu en aquest mateix informe com “de vida efímera”.

Veient el ritme de la indústria tecnològica, ja podem començar a preguntar-nos què vindrà després dels ultrabooks…

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: