Un exemple a seguir: les operadores japoneses s’associen per tal de garantir la qualitat de la xarxa

Compartir

Les operadores nipones acordaran uns estàndards de qualitat i la forma de mesurar-los, que seran sancionats pel ministeri corresponent.

Segons informa el rotatiu Nikkei (nosaltres hem rebut la notícia a través de Mobile World Live, organisme oficial de la GSMA), les operadores de telecomunicacions japoneses estan estudiant la creació i introducció d’una sèrie d’estàndards que assegurin i mesurin la qualitat de les xarxes, després que operadores com NTT Docomo (primera del país) hagin patit alguns incidents i hagin rebut queixes dels usuaris.

Segons ha transcendit, el grup de treball format per les operadores comptaria amb el beneplàcit del Ministeri de Comunicacions, que sancionaria les mesures i els mètodes d’avaluació de la seva implementació i seguiment.

El consumidor japonès acostuma a ser més exigent amb els productes adquirits i serveis contractats que els consumidors de molts altres països i cultures, i per això una incidència en la cobertura, connectivitat o la qualitat oferida, pot suposar-li a una operadora una pèrdua massiva de clients en favor de la competència. És en aquest context, i per tal d’evitar incidents d’aquest tipus, que les operadores nipones han preferit col·laborar treballant conjuntament per garantir una qualitat mínima de servei abans que patir pèrdues massives de clients.

L’exemple, indubtablement, s’hauria d’estendre a altres països, mercats i operadores.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: