Un “nou look” per al lloc web de Yahoo!

Compartir

La multinacional nord-americana aposta en la seva renovació com a empresa per un canvi d’imatge per a la seva pàgina principal, que ja està essent provat per alguns afortunats internautes.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – D’ençà de la tornada de Jerry Yang i, sobretot, aprofitant el protagonisme mediàtic que li ha proporcionat l’intent d’adquisició per part de Microsoft, Yahoo! està intentant reinventar-se a ella mateixa per a recuperar el lideratge d’Internet que, malgrat ser un dels tres llocs més visitats de tota la Xarxa, va perdre en la psique col·lectiva dels internautes en favor de Google, que s’ha establert a més juntament amb Apple, com una de les marques amb més prestigi. Així les coses, les novetats que presenta Yahoo! han agafat més titulars que en els mesos previs a l’oferta de Microsoft, i potser molts d’aquests titulars ni tan sols ho haurien estat de no haver existit l’oferta esmentada sobre la taula.

Així les coses, la multinacional d’Internet emprèn ara el redisseny de la seva pàgina principal, quelcom que diverses veus reclamaven des de feia temps. Tot i això, aquesta renovació no es porta a terme acostant la filosofia d’aquesta a la d’un cercador com Google, sinó continuant amb l’estil de portal vertical (això vol dir que toca diverses temàtiques i ofereix diversos serveis) a l’antiga usança, com ha estat sempre Yahoo!

La intenció és convertir a Yahoo! en el punt d’inici per a la navegació dels usuaris. Així, el nou disseny serà personalitzable al més pur estil del servei iGoogle, i permetrà per exemple, tenir a la nostra pàgina d’inici de Yahoo! els enllaços als nostres llocs preferits, de manera que podrem deixar d’utilitzar la funció d’emmagatzematge de preferits del nostre navegador. Amb tan sols donar-nos d’alta en el nostre compte Yahoo! disposarem de tota aquesta informació, alertes de nous missatges de correu electrònic que arribin a la nostra bústia de correu Yahoo!, o les actualitzacions dels ‘feeds’ RSS als què estiguem subscrits.

Les novetats en serveis externs a Yahoo!, com eBay, també podran ser seguides des del nostre compte d’usuari, de manera que sense sortir del lloc de la companyia nord-americana puguem realitzar bona part de les nostres tasques en línia… o almenys aquesta és la seva intenció. De moment, es desconeix quan s’implementarà la nova pàgina redissenyada, que ja es troben testejant un nombre reduït d’usuaris del portal.

El lloc Noticiasdot.com publica una sèrie de captures de pantalla en les quals es pot veure l’aspecte que podria tenir la futura pàgina de Yahoo!, subjecta encara a les modificacions introduïdes després de les proves dutes a terme per aquells que la testegen.

Guillem Alsina