Un perfecte exemple de mala comunicació

Compartir

Cap nota de premsa oficial, ni un tweet, entrada de blog o qualsevol altre intent de donar una explicació al què ha estat passant aquests darrers dies amb WhatsApp, enmig de rumors i el que semblen iniciatives contradictòries per part de l’empresa. Tot un manual d’estil del que NO s’ha de fer.

A principis d’aquesta setmana es desfermava un veritable “vodevil” amb les asseveracions en un sentit o altre sobre el cobrament de WhatsApp pel seu servei de missatgeria instantània. Independentment de com acabi i de les informacions contradictòries que uns mitjans de comunicació o altres han anat publicant al respecte, una cosa ha quedat molt clara: els responsables de comunicació i premsa de WhatsApp han brillat per la seva absència en moments en els quals s’haguessin pogut lluir.

En tots aquests dies, no hi ha hagut cap comunicació oficial de la companyia de cara al públic. Ni tan sols tenim notícies que s’hagin pronunciat oficialment a través d’altres publicacions (almenys, no han arribat fins a les nostres oïdes), però és que tampoc han emprat els mitjans propis de la nova era social.

El seu Twitter porta des de finals de gener sense actualitzar. El seu blog encara pitjor, ja que la darrera entrada té data del 29 de desembre de l’any passat. El seu Facebook està actualitzat fins al 24 de gener, i la darrera entrada tracta d’un tema tan intranscendent com el posar la icona de WhatsApp en el Dock de l’iPhone…

El darrer tweet del compte de WhatsApp, on es veu visiblement la data del 24 de gener

El darrer tweet del compte de WhatsApp, on es veu visiblement la data del 24 de gener

En aquesta era de la informació en què els consumidors no només poden sinó que, a més, exigeixen rebre informació de les empreses (sobretot quan el servei que empren pateix alguna irregularitat com era el cas), WhatsApp ha fallat miserablement, i perdonin-me tant vostès, apreciats lectors, com els responsables de l’empresa si arriben a llegir aquestes ratlles després de la seva publicació, però és que l’operativa mostrada davant la situació no és per a una expressió menys contundent. Una entrada de blog o un simple tweet hagués tranquil·litzat molt als usuaris, i no costa tant escriure’ls.

La situació que més ha tret de polleguera als usuaris de WhatsApp ha estat que després que alguns paguéssim les nostres quotes (m’hi incloc perquè jo vaig decidir ràpidament pagar-la per la poca quantitat de representa i el gran servei que m’ofereixen), a altres se’ls ha “perdonat” aquest deute, prolongant-los l’ús del servei de manera gratuïta.

No es tracta del fons, dels 89 cèntims d’euro, si no de les formes, que han semblat anàrquiques en el pitjor dels sentits -disculpin anarquistes que puguin estar llegint això, no em malinterpretin-. Si és gratuït, que ho sigui per a tothom, si és de pagament, que ho sigui per a tothom, però això de que uns si perquè heu caigut a la trampa de no esperar uns dies, i altres “per tota la cara” el teniu gratis, no cola.

Potser, cobrant a tothom, alguns se n’haurien anat a Line, però amb el mal regust que han deixat amb aquesta pèssima gestió, sens cap mena de dubte seran molts els posseïdors d’un smartphone que s’ho pensin.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: