Una figura que trobo a faltar: ‘preparador’ per a smartphones

Compartir

En el món dels cotxes hi ha empreses ‘preparadores’ que adquireixen vehicles determinats de grans marques, els ‘tunegen’, i els revenen sota segell propi. Canviar-li la carcassa i el programari a un mòbil per a què ofereixi més bons resultats hauria de ser una oferta existent en el mercat.

Un automòbil Porsche modificat per Gemballa. Imatge de ducktail964 publicada a Flickr sota llicència Creative Commons

Un automòbil Porsche modificat per Gemballa. Imatge de ducktail964 publicada a Flickr sota llicència Creative Commons

Quants cops, en veure un nou model de telèfon mòbil, no hem pensat que és una llàstima l’aspecte plàstic que oferix la seva carcassa, o bé ja directament que és una llàstima que aquesta sigui de plàstic (“un terminal tan bo com aquest es mereix alguna cosa més!”), o també que la capa de programari per a la interfície gràfica personalitzada pel fabricant no fa justícia al què ofereix o permet el maquinari, i que més que facilitar la tasca de l’usuari el que fa és posar traves al bon rendiment d’aquest.

En el món de l’automoció -i segons em va explicar fa molt de temps un molt bon amic meu- hi ha una figura que es dedica a comprar quantitats de cotxes d’un model determinat d’una marca, i els modifica, realitzant tirades limitades en nombre d’exemplars que es venen a un preu més alt d’allò que és habitual, però les qualitats millorades del qual són molt apreciades entre un cert sector d’aficionats als cotxes.

I no ens enganyem: avui en dia el sector dels smartphones genera entre un cert sector quelcom molt semblant al què ha estat i és el món dels aficionats als automòbils, malgrat que en aquest cas la majoria dels usuaris s’ha de conformar amb comprar-se alguna funda o carcasses de colors diferents si el fabricant ha pensat en què aquestes siguin intercanviables.

La tasca del preparador de smartphones consistiria en agafar els smartphones més potents i amb més prestacions del mercat, estudiar-ne les possibles millores emprant per a això no només el seu propi criteri, si no també acudint als fòrums d’aficionats a Internet i documentant-se en els blogs que realitzen reviews amb el producte a la mà i, finalment, seleccionar un paquet de millores estètiques i funcionals per aplicar-li.

A partir d’aquí, es tracta amb el fabricant per adquirir els terminals finalitzats o, fins i tot, les plaques base i els elements necessaris però sense el telèfon finalitzat i ni tan sols embalatges, per reduir despeses -malgrat que el producte que proposo tindria un preu notablement més elevat que el de venda al públic del terminal estàndard-, tractar amb els proveïdors de peces i carcasses i, finalment, integrar tot això amb un programari (ROM) que tregui el màxim profit del maquinari.

Muntar una empresa d’aquestes no és fàcil, perquè els costos de fabricació d’una sèrie limitada de terminals són cars, la qual cosa al seu torn porta el producte a un segment de consumidor més benestant. L’oposició dels fabricants dels models als quals tunejar també pot ser un factor dissuasori però, al cap i a la fi, els Gemballa, Brabus o Alpina no només han aconseguit establir-se en el mercat, si no que a més s’han consolidat com a empreses profitoses.

Algú podrà adduir les diferències entre el món de l’automoció i el dels mòbils però, tal com he dit abans, els paral·lelismes també són nombrosos, i el producte es podria dirigir a un públic més elitista i restringit, més donat a apreciar un producte de major qualitat.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: