Una primera valoració del SIMO 2009

Compartir

SIMO Network 2009Dos pavellons amb notables espais buits, pocs visitants i un futur que apunta a un esdeveniment que ha perdut la seva vocació internacional.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – O molt m’equivoco, o el SIMO Network no tornarà a ser la fira global que perseguia (i va aconseguir durant un temps) ser abans. Només dos pavellons (el 7 i el 9) amb pocs estands i moltes àmplies àrees buides, donen una primera impressió no gaire bona d’un esdeveniment que, malgrat tot, pot ser molt productiu per a la indústria tecnològica… local.

Si, s’ha aconseguit eliminar el públic que acudia a la fira per curiositat i a la majoria d’estudiants d’informàtica (tot i que molt em temo que el nombre d’aquests ha decaigut en general a causa de la mala situació que passa aquesta carrera a l’Estat Espanyol amb la reestructuració resultant del Pla Bolonya) així com joves interessats en el món de la tecnologia, ja que aquest era el tipus de públic que molestava a la majoria dels expositors, però si traiem als futurs informàtics de l’equació, no estarem llançant pedres contra la nostra pròpia teulada? En no acostumar-los a anar al SIMO, és un públic potencial que fàcilment es pot perdre.

Sense aquest públic final, molts expositors que d’una o altra manera el buscaven, tampoc han anat a la fira. Són, per exemple, fabricants de productes de consum (un bon exemple serien alguns fabricants o distribuïdors de targes gràfiques o components de modding) o d’iniciatives online dirigides a l’usuari/consumidor final.

Evidentment, això -que és el que d’una banda tant s’havia demandat- agrada a molts expositors, però no a tots. Aquells qui prefereixen aquest SIMO afirmen que d’aquesta manera tenen deu o vint vegades menys visitants al seu estand, però que són visites “de qualitat”, és a dir, de clients o potencials clients que els comportaran negoci.

Però una cosa és l’ambient que es pot viure en el recinte firal d’IFEMA i una altra ben diferent és constatar si la fira resultarà útil a aquells assistents que hi buscaran negoci. Tampoc aquest punt el veig clar després d’haver parlat amb diversos assistents i expositors. Sembla que, potser fora d’aquells que vénen per les conferències i xerrades (i tot i així), els assistents estan una mica descol·locats i no saben exactament què buscar o obtenir al SIMO Network.

Si bé no he sentit crítiques negatives, ningú sembla saber exactament cap a on navega el SIMO. Entre les grans, Microsoft, HP, SAP, Telefónica i Vodafone continuen apostant per la trobada madrilenya, mentre que altres estan presents d’una manera indirecta o amb molt poca representativitat o, directament, no hi han anat.

Aquest és el cas de Toshiba o Airis, en anteriors edicions amb grans estands i enguany amb uns pocs metres quadrats emmarcats a l’estand de Microsoft… encara que amb propietat caldria parlar de tot un pavelló per a la companyia de Redmond.

Microsoft s’ha quedat amb tot el pavelló 7, en el qual ha muntat un estand propi, sales de conferències i zones de trobada, i ha posat a disposició dels seus partners tota una àrea en la qual poden exposar les seves solucions lligades a la plataforma dels nois de Steve Ballmer. En ella hi són presents companyies com Dell, Intel, Sun Microsystems o les abans esmentades Toshiba i Airis.

Al meu parer, el futur que li espera al SIMO Network és el de que la part d’exposició vagi minvant fins convertir-se en una mena de “village” en el qual els estands ocupin molt pocs metres quadrats, primant per davant de qualsevol altra cosa les xerrades i conferències. Sens dubte una fórmula molt interessant per al canal de distribució, però poc més.

Madrid deixa d’aparèixer en el mapa mundial d’esdeveniments tecnològics, i el SIMO passa a ser un punt de trobada per al canal de distribució.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)