Usar el nom de la competència a les ‘keywords’ de la publicitat en línia no és delicte

Compartir

Un jutjat d’Alacant ha desestimat la demanda interposada por una empresa de manteniment d’ascensors contra una altra del mateix ram per usar el nom de la primera com a paraula clau (keyword) en un anunci de Google, ja que la mateixa paraula no sortia en el redactat de l’anunci que es mostrava a l’internauta.

Buscar robar-li clients a la competència a través d’anuncis a Internet entre les paraules clau dels quals (keywords) hi consti el nom de l’empresa competidora, no va en contra dels drets de propietat intel·lectual i copyright sobre la marca, segons defensa una sentència del Magistrat del Jutjat de Marca Comunitària núm. 1 d’Alacant, Rafael Fuentes Devesa. Això, sempre i quan la referència a la competència no formi part del redactat mateix de l’anunci.

La resolució judicial, emesa el passat dia 31 d’octubre, dóna la raó a l’empresa de manteniment d’ascensors Citylift en la demanda que havia interposat contra aquesta Orona, una altra companyia del sector.

Citylift havia contractat espais publicitaris a Internet emprant el conegut servei de Google (AdWords), en el qual, i a més del texte mateix de l’anunci, s’hi han d’introduïr una sèrie de keywords o paraules claus. Aquestes són les que fan que l’anunci aparegui davant l’internauta quan aquest fa una cerca a Google per alguna d’aquestes paraules. Entre les paraules emprades per Citylift hi havia el nom de la seva competidora, Orona, de manera que en fer una cerca per aquest terme, hi havia força números que Google ens presentés un anunci de Citylift.

El text de l’anunci de Citylift era:  “Ahorra hasta el 70% Mantenimiento de Ascensores www.mantenimientoascensores.net Todas las marcas y modelos“.

Orona va decidir denunciar legalment la situació com a violació d’una marca que posseeix tant estatalment com comunitària.

No obstant, el magistrat ha donat la raó a la part defensora representant de l’empresa Citylift, ja que la paraula Orona no sortia explícitament en el text de l’anunci, ni a la pàgina web a la qual aquest redirigia, si no que hi era implícit i com a mecanisme de captació d’internautes cap a la pàgina web que promovia.

Per tant, de l’enunciat del text de l’anunci no es podia desprendre cap voluntat de confondre els internautes amb una pretesa relació comercial entre Citylift i Orona i, per tant, el jutge no hi ha vist indicis de violació de marca.

La sentència és pionera a l’Estat Espanyol, pel que probablement marcarà el futur de l’ús de marques i termes registrats per altres empreses en el sector de la publicitat en línia, i pot desfermar una guerra per comprar keywords en els sistemes de publicitat online, paraules clau que faran referència a empreses de la competència.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: