Usuaris mòbils: un potencial encara per explotar per a Facebook

Compartir

La popular xarxa social aviat podria començar a presentar publicitat en la seva app per a smartphones, un segment important dels seus usuaris que per ara manté sense explotar comercialment.

La sortida a borsa de la companyia creada per Mark Zuckerberg comporta certs dubtes sobre la possibilitat de generació de diners a partir dels seus usuaris, malgrat que la companyia ja ha demostrat poder generar beneficis. Com en el cas del petroli, Facebook té en els usuaris mòbils una gran bossa de recursos sense explotar, i ella mateixa ho reconeix en els documents presentats a les autoritats nord-americanes que han de permetre i regular la seva entrada en el mercat de valors.

Això és perquè en la seva app per a smartphones i tablets, disponible per a iOS, Android i Windows Phone, no s’exploten les possibilitats comercials que ofereixen els usuaris que les utilitzen, i aquests –segons les darreres estadístiques– ja constitueixen la meitat dels 850 milions d’usuaris que disposa la famosa xarxa social. I més de 400 milions d’ànimes suposen un potencial molt gran per a ingressar diners.

Però com fer-ho?

Publicitat

La manera més evident que se’ns pot acudir per rendibilitzar una gran massa d’usuaris és mitjançant la presentació d’anuncis sensibles al context, la mateixa manera en què Google va començar a fer fortuna. Aquests es podrien inserir en el client mòbil per a la xarxa social, probablement des del mateix servei propi de Facebook que ara equipa a la seva versió web.

Actualment, el 80% dels ingressos generats per Facebook ho són per la publicitat en el seu lloc web.

Compra de béns virtuals

Els jocs, apps i la resta d’iniciatives que es canalitzen a la xarxa social de Mark Zuckerberg poden aprofitar la moneda virtual de la mateixa companyia (el Crèdit Facebook, equivalent a deu centaus de dòlar) per a realitzar pagaments, i en el futur s’espera que es puguin realitzar micropagaments a qualsevol lloc web mercès a l’obertura d’aquest sistema.

Obrir els jocs socials a l’entorn mòbil podria aportar uns grans beneficis a Facebook que contribuirien al benefici general que es podria extraure del gros dels usuaris mòbils.

Botiga d’apps?

El potencial de Facebook és encara més gran si es pensa que té una API sobre la qual es poden crear aplicacions diverses com ara jocs, i que en dispositius mòbils aquestes poden arribar a tenir accés a dades de geolocalització, per exemple. Això obre als responsables de Facebook un mar de possibilitats, encapçalades per la venda d’apps als internautes.

Facebook es podria convertir així en una botiga d’aplicacions secundària per als dispositius mòbils. Només hi ha un problema en aquest plantejament i relacionat amb una plataforma concreta: en iOS, Apple és molt zelosa del que s’hi executa i el que no, i podria vetar aquesta possibilitat en el client de Facebook per a l’iPhone i l’iPad. Però, malgrat tot, és plausible que tot acabi depenent de la xifra que Facebook posi sobre la taula. Així, Mark Zuckerberg i Tim Cook podrien arribar a un acord satisfactori per a ambdues al respecte.

En altres plataformes com Android o Windows Phone, aquesta limitació no existiria.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: