WhatsApp com a eina de màrqueting

Compartir

A Twitter et trobes al mig d’una conversa global, a WhatsApp els missatges van dirigits cap a tu directament.

Pantalla d'inici de WhatsApp en Android

Pantalla d'inici de WhatsApp en Android

I aquest servei de missatgeria instantània a través del mòbil no es limita només a missatges un a un, sinó que també permet la creació de grups d’usuaris units per algun interès comú. Em sorprèn que això encara no hagi estat aprofitat per grans multinacionals, empreses i particulars, i més quan les condicions d’ús del servei no ho impedeixen.

En principi, sembla que WhatsApp ha de ser igual que Twitter, un missatger instantani, i que amb seguir els perfils que més ens interessin en el servei de l’ocellet blau, ja en tenim prou per estar al dia del que necessitem saber. Però estem en una conversa global, en la qual van passant els fils d’una manera bastant despersonalitzada. Quan volem, els seguim, i quan no, els deixem.

El problema de WhatsApp com a eina de màrqueting és que, si es forma un grup en què es poden generar converses a base de preguntes, respostes i rèpliques, s’acabarà convertint en un nou Twitter i, per tant, perdrà aquella immediatesa i frescor que el caracteritza.

Però tot i això, i més enllà del màrqueting, imaginem un sistema d’alertes d’incidències de trànsit via WhatsApp. Si alguna cosa portem sempre a sobre és el nostre smartphone, i sempre li farem més cas a un missatge que ens arriba per una via que no està constantment emetent, al contrari que en el cas de Twitter.

Les facilitats que ofereix WhatsApp per al seu ús actualment com a eina de màrqueting i publicitat són escasses, però sens dubte el seu atractiu hauria de fer suplir amb imaginació l’escassetat per a aquells que estiguin interessats en el seu ús. Al capdavall, qui més qui menys, disposa d’un smartphone al què no li dóna ús, al què pugui restringir les trucades entrants o tenir-lo exclusivament connectat per Wi-Fi, amb el seu WhatsApp registrat per enviar missatges i rebre rèpliques, ja siguin privades o en grups de discussió.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

WhatsApp com a eina de màrqueting
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: