WhatsApp respon: “a alguns dels nostres usuaris se’ls sol·licita que paguin pel servei”

Compartir

L’equip de redacció d’imatica.org s’ha posat en contacte amb WhatsApp arran de la incertesa que regna a Internet sobre si hi ha usuaris “indultats” quan ja els ha caducat el servei, i si el seguiran cobrant. La seva resposta és, pel cap baix, sorprenent.

Davant dels dubtes generats per alguns mitjans de comunicació que afirmen que WhatsApp ha deixat de cobrar als seus usuaris, hem preferit acudir directament a la font a preguntar per això. La resposta de WhatsApp és prou ambigua com per a què es pugui interpretar amb una certa amplitud.

El nostre interlocutor a WhatsApp ha estat Neeraj Arora, qui preguntat sobre si s’estaven “indultant” a usuaris als quals ja els havia caducat el servei, i si continuarien cobrant després del període de prova d’un any, ha contestat que “oferim el nostre producte gratuïtament durant el primer any en Android i altres plataformes. A mesura que alguns dels nostres clients s’acosten a la [data de]expiració del període de prova gratuït, són interpel·lats per a què paguin pel nostre servei“. Com podem veure, cap menció dels “indults” als quals es referien recentment llocs com Android Ayuda, tot i que això no significa que no s’estiguin duent a terme.

Arora continua explicant que “carreguem un preu nominal inferior a 1 euro per any, i ja hem explicat en el passat per què ho fem“.

En resum, WhatsApp ens oferix una resposta certament ambigua i que no indica gaire més del que podem llegir en el seu lloc web.

Com queda el cobrament pel servei? La resposta a aquesta pregunta és, senzillament, en mans de la companyia. Les clàusules d’ús són clares, i en elles s’hi indica que després d’un any de servei gratuït a mode de prova, l’usuari haurà d’abonar una determinada quantitat.

De la mà de l’empresa, i sense que això quede plasmat explícitament enlloc, queda el prolongar el termini de prova gratuïta, o bé tornar al funcionament normal a un client instal·lat el qual hagi “caducat”, i l’usuari no hagi abonat la quota. Totes aquestes possibilitats semblen una decisió arbitrària per part de l’empresa prestadora del servei.

Potser aquesta ambigüitat i la incertesa que això genera entre els usuaris hagi estat calculada premeditadament per WhatsApp per motius de màrqueting, però la companyia hauria d’anar amb compte en aquest cas doncs li pot acabar sortint el tret per la culata -que és el que sembla que li està passant en aquests moments- en generar entre els seus consumidors mala imatge. El fet de que a uns se’ls hagi cobrat la quota anual mentre que a d’altres diuen gaudir del servei gratuïtament quan aquest ja havia caducat, pot ser vist com una injustícia, especialment a aquells que han hagut de desembutxacar els escassos cèntims que costa el seu ús.

Pel que fa als mitjans de comunicació que citen la pàgina de descàrrega de l’app per a Android per a justificar que WhatsApp deixa de cobrar, podem certificar que el text no ha canviat en els darrers mesos.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: