El futur de les xarxes socials passa pel mòbil i la geolocalització

Compartir

Aquesta és la tendència que prediu Juniper Research, que vaticina que d’aquí al 2016 hi haurà 1.300 milions d’usuaris habituals d’aplicacions “geosocials”.

Imatge cortesia de Foursquare

Imatge cortesia de Foursquare

El futur per a xarxes com Facebook, Google+ o Tuenti no passa només per saber què fan els nostres amics o què els agrada compartir, sinó també per saber on són a cada moment.

Actualment ja tenim a la nostra disposició eines que ens permeten conèixer aquesta dada, com Foursquare (que permet publicar els ‘check-in’ dels llocs als que anem, tant a Facebook com a Twitter) o el servei de ‘check-in ‘de Facebook, però el futur ens depara un notable creixement del fenomen de la geolocalització, i és probable que aquestes eines es refinin i n’apareguin d’altres noves amb més potencial.

Segons els analistes de Juniper, l’augment de la demanda d’aplicacions de geolocalització en el mitjà social tindrà un fort impacte en els llocs web de flirteig, cites i cerca de parella, ja que els seus usuaris preferiran bescanviar missatges instantanis amb algú geogràficament proper, que no pas missatges de correu electrònic amb algú que es troba a centenars o fins i tot milers de quilòmetres de distància.

Per molt que les xarxes socials ens permetin apropar-nos a persones que estan en altres continents, l’escalf humà real encara és primordial en les relacions interpersonals.

Òbviament, el motor de l’adopció de la geolocalització en les xarxes socials està liderat pels smartphones, un mercat en creixement que tancarà el 2011 amb uns 650 milions d’usuaris a tot el món (xifres proporcionades per Juniper) i que segons la mateixa consultora, podria duplicar aquesta xifra en el 2016.

La disponibilitat de GPS en aquests mòbils i la voluntat dels usuaris d’aprofitar aquest recurs, esperonarà la demanda als grans actors del sector com la mateixa Facebook, per a què el rol de la geolocalització en els clients mòbils de les xarxes socials augmenti en importància i, naturalment, els responsables d’aquests serveis atendran la petició per mantenir satisfets als seus usuaris i captar-ne de nous.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: