Xiaomi comença la seva expansió internacional

Compartir

Singapur és la primera escala d’una empresa que recorda vívidament a Apple en les formes i, fins i tot, en el fons.

Des de fa uns dies, la pàgina Xiaomi.es que distribuïa els terminals de la fabricant xinesa Xiaomi a l’Estat Espanyol, es troba tancada i amb una explicació per als seus visitants en la qual indica que el tancament es deu a les ordres rebudes des de la Xina, i que apunten a l’expansió internacional de l’empresa matriu, que ha començat per Singapur i que probablement aviat aterrarà a Europa.

A Xiaomi se l’ha batejat com “l’Apple xinesa” per certa part de la seva filosofia empresarial i de màrqueting, inclòs l’aspecte que li agrada lluir al seu fundador i CEO, Lei Jun, en públic. Aquest va a les ‘keynotes’ de presentació de nous productes enfundat en una camisa negra, pantalons texans i sabatilles esportives blanques, a imatge i semblança del difunt factòtum d’Apple. La seva posada en escena durant els esdeveniments i, fins i tot, la seva gestualitat, ha estat àmpliament comparada amb la de Steve Jobs i la posada en escena de la companyia de la poma mossegada.

El Xiaomi Mi3, el 'flagship' de l'empresa xinesa

El Xiaomi Mi3, el ‘flagship’ de l’empresa xinesa

Tot i això, des de Xiaomi han apuntat diferències entre l’estratègia d’una i altra empresa i, per exemple, la companyia xinesa ven els seus productes exclusivament a través d’Internet i no té botigues físiques pròpies, malgrat que això és discutit en alguns mitjans ja que el seu centre de servei al client a Beijing els sembla un experiment de botiga, novament semblant al concepte d’Apple.

Els seus terminals compten amb una versió personalitzada d’Android, anomenada MIUI, i que també es pot descarregar com a ROM i instal·lar en altres terminals de diferents marques. Xiaomi també s’ha expandit als set-top boxes i altres dispositius.

Interfície de MIUI, l'Android de Xiaomi

Interfície de MIUI, l’Android de Xiaomi

Les vendes fora del territori xinès s’han realitzat fins a la data d’una manera més aviat ‘artesanal’, moltes vegades amb partners externs a l’empresa i amb una relació indirecta amb aquesta. Ara, i amb l’inici de l’expansió internacional i les vendes en altres països, això canviarà.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Xiaomi comença la seva expansió internacional
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: