Xiaomi comença la seva expansió internacional

Compartir

Singapur és la primera escala d’una empresa que recorda vívidament a Apple en les formes i, fins i tot, en el fons.

Des de fa uns dies, la pàgina Xiaomi.es que distribuïa els terminals de la fabricant xinesa Xiaomi a l’Estat Espanyol, es troba tancada i amb una explicació per als seus visitants en la qual indica que el tancament es deu a les ordres rebudes des de la Xina, i que apunten a l’expansió internacional de l’empresa matriu, que ha començat per Singapur i que probablement aviat aterrarà a Europa.

A Xiaomi se l’ha batejat com “l’Apple xinesa” per certa part de la seva filosofia empresarial i de màrqueting, inclòs l’aspecte que li agrada lluir al seu fundador i CEO, Lei Jun, en públic. Aquest va a les ‘keynotes’ de presentació de nous productes enfundat en una camisa negra, pantalons texans i sabatilles esportives blanques, a imatge i semblança del difunt factòtum d’Apple. La seva posada en escena durant els esdeveniments i, fins i tot, la seva gestualitat, ha estat àmpliament comparada amb la de Steve Jobs i la posada en escena de la companyia de la poma mossegada.

El Xiaomi Mi3, el 'flagship' de l'empresa xinesa

El Xiaomi Mi3, el ‘flagship’ de l’empresa xinesa

Tot i això, des de Xiaomi han apuntat diferències entre l’estratègia d’una i altra empresa i, per exemple, la companyia xinesa ven els seus productes exclusivament a través d’Internet i no té botigues físiques pròpies, malgrat que això és discutit en alguns mitjans ja que el seu centre de servei al client a Beijing els sembla un experiment de botiga, novament semblant al concepte d’Apple.

Els seus terminals compten amb una versió personalitzada d’Android, anomenada MIUI, i que també es pot descarregar com a ROM i instal·lar en altres terminals de diferents marques. Xiaomi també s’ha expandit als set-top boxes i altres dispositius.

Interfície de MIUI, l'Android de Xiaomi

Interfície de MIUI, l’Android de Xiaomi

Les vendes fora del territori xinès s’han realitzat fins a la data d’una manera més aviat ‘artesanal’, moltes vegades amb partners externs a l’empresa i amb una relació indirecta amb aquesta. Ara, i amb l’inici de l’expansió internacional i les vendes en altres països, això canviarà.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: