Xopik, una alternativa per a què els petits comerços aprofitin els avantatges del comerç mòbil

Compartir

De moment només disponible a l’Estat Espanyol, aquesta start-up catalana permet als petits negocis construir la seva botiga en línia mòbil a cost zero i beneficiar-se de la tendència creixent dels consumidors a comprar des del seu smartphone.

Geolocalització de comerços a Xopik

Geolocalització de comerços a Xopik

El boom del comerç mòbil no és només cosa de grans actors internacionals com poden ser Amazon o eBay. També queda espai per als petits comerços tradicionals de tota la vida (això si, que tinguin ganes de modernitzar-se), i aquí és on vol entrar en joc Xopik, una jove empresa nascuda a Catalunya.

Aquest servei en línia, que de moment té la seva tecnologia en iOS (iPhone/iPad) i està treballant per portar-la a Android, permet descobrir comerços de proximitat de manera geolocalitzada, amb la qual cosa facilita a l’usuari final enormement la tasca de trobar determinats productes en un moment i situació inesperats, així com en llocs desconeguts.

Els usuaris també es poden subscriure a determinats comerços per estar al corrent dels avantatges que ofereixen, o fins i tot indicar que volen ser informats de totes les novetats que passin en un determinat radi al seu voltant o en un lloc concret.

Puc seguir les ofertes dels comerços d'una determinada ciutat

Puc seguir les ofertes dels comerços d’una determinada ciutat

Per al propietari d’un comerç, Xopik li permet crear la seva botiga en línia mòbil autogestionada d’una manera molt ràpida (en amb prou feines cinc minuts, segons afirmen des de la mateixa Xopik) i econòmica, perquè el cost d’establiment en el servei és nul. A més, a partir del moment en què estigui donat d’alta, podrà publicar els seus productes, ofertes i esdeveniments que organitzi també de manera gratuïta, i podrà segmentar les comunicacions que faci arribar als seus clients i altres usuaris gràcies a un sistema intel·ligent de notificacions per treure millor partit de les seves comunicacions.

Tampoc es carregarà una comissió per les vendes, ni serà necessari que els usuaris entreguin al sistema les seves dades personals, ja que l’objectiu és acostar potencials clients al petit comerç. L’accés com a usuari es pot realitzar a través del compte de Facebook.

Finalment, Xopik afegeix al procés de cerca i localització de comerços i ofertes, un apartat social i de gamificació. Els usuaris poden estar en contacte entre ells, compartint experiències i comentaris sobre els comerços als quals acudeixen gràcies a Xopik, al mateix temps que guanyen punts.

L’empresa ja està constituïda i, segons ens indiquen, ha signat acords amb partners que li permetran instal·lar-se en tot el territori de l’Estat Espanyol, malgrat que no ens han indicat quins ni si hi haurà expansió internacional, que és quelcom que podem suposar es deixa per més endavant en espera de la consolidació en el mercat estatal.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: