Yahoo! i Facebook: ‘col·legues’ en les cerques?

Compartir

Yahoo! podria aprofitar l’èxit de Facebook per intentar robar-li quota a Google, mentre que l’operació també podria beneficiar indirectament Microsoft, propera a les dues companyies.

El rotatiu britànic The Daily Telegraph cita a fonts de les quals no en revela la identitat però de les que es desprèn que es troben properes a les directives de Facebook o Yahoo! i amb coneixement de les converses entre ambdues, per afirmar que les dues multinacionals estan en tractes per a reforçar la seva relació, probablement amb un producte conjunt en l’àmbit de les cerques.

Un portaveu de Yahoo! ha declinat -com és lògic- realitzar comentaris al respecte.

El Telegraph no cita concretament quina mena de producte estaria en ment de les executives d’ambdues companyies, malgrat que si que deixa caure que seria una eina de cerca proporcionada per Yahoo! i que aprofitaria la gran massa d’usuaris de Facebook.

Hi ha la possibilitat, doncs, que sigui un cercador que substitueixi, en les pàgines interiors de Facebook, al Bing de Microsoft, encara que no seria descartable la idea d’una eina independent (accessible des de la Web sense haver de passar necessàriament per la xarxa social).

No fa gaire, el mateix Mark Zuckerberg insinuava el possible interès de la seva empresa per entrar d’una o altra manera en aquest sector tan lucratiu i interessant com és el de les cerques.

La xarxa social disposa d’un recurs al qual Google no hi pot accedir fàcilment: el contingut generat pels seus usuaris. Aquest ajudaria a crear una sòlida base de dades a partir de la qual respondre preguntes. A més, Facebook crea una mena de ‘mur’ de contenció al voltant de les dades (que no té res a veure amb el mur en què els internautes pengen els seus continguts i exposen els seus missatges) que, en molts casos, impedeix que Google els extragui cap a les seves bases de dades, esdevenint aquest un dels problemes de la companyia de Mountain View.

La beneficiada indirecta en tot aquest tema podria ser Microsoft. Tot i que el Telegraph la dóna com a perjudicada en cas que la iniciativa conjunta entre Yahoo! i Facebook tiri endavant, la companyia de Redmond hauria d’estar més satisfeta si se li fa mal a Google, encara que sigui a costa de que Bing també en surti perjudicat. Malgrat tot, és cert que això pot tensar les relacions a tres bandes entre Microsoft, Yahoo! i Facebook, que fins ara podíem qualificar de “idíl·liques”.

Finalment, una altra hipòtesi a tenir en compte és que Facebook s’estigui acostant a Yahoo! per a acabar adquirint la històrica companyia. Tot i així, i malgrat inquietar a Microsoft, aquesta no s’hauria de posar nerviosa immediatament, ja que Facebook no ha estès els seus tentacles al món dels sistemes operatius… encara.

Es dóna la circumstància que les dues persones a les quals el Telegraph esmenta com a màximes responsables de l’acostament i converses entre ambdues companyies (Marissa Mayer, CEO de Yahoo! i Sheryl Sandberg, COO de Facebook) són ex-directives de Google, la qual cosa ens ofereix dues possibilitats no excloents: la primera és que ambdues hagin decidit aprofitar el seu coneixement i bagatge en el sector per tal de crear un competidor seriós a la companyia de Sergey Brin i Larry Page, i la segona és que Google les porti a judici si s’acaba materialitzant l’aliança, ja que ambdues estarien obligades per contracte a no divulgar secrets de la seva anterior empresa, a més de no usar els seus coneixements en contra de la mateixa Google.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Yahoo! i Facebook: ‘col·legues’ en les cerques?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: