Yahoo! i Google endarrereixen l’entrada en vigor del seu acord en mat

Compartir

El motiu oficialment adduït és el de donar més temps a les autoritats reguladores per estudiar el cas.


Redacció imatica.org – Els dos gegants d’Internet van signar aquest juny passat un acord de col·laboració en matèria de publicitat en línia l’entrada en vigor del qual van endarrerir voluntàriament fins al present mes d’octubre per donar temps a què les autoritats reguladores de la competència determinessin si és lícit que ambdues companyies (dominadores en el terreny de la publicitat a Internet) treballin conjuntament.

Ara, tant Google com Yahoo! han anunciat una ampliació en aquest termini, que esperen sigui de menys d’un mes, pel que es mantindria la seva entrada en vigor per a l’octubre però cap a finals de mes.

L’acord al qual es va arribar el juny passat permetrà a Google operar els espais publicitaris presents en alguns dels serveis i pàgines de Yahoo!. La cèlebre companyia del cercador té més del 60% del "pastís" de la publicitat en línia, amb un 20% aproximadament per a Yahoo! i menys de nou punts percentuals per a Microsoft. L’aliança entre aquests dos gegants molesta no només a la companyia de Redmond, sinó també als petits anunciants que preveuen una pujada en els preus dels anuncis.

Les diverses comissions reguladores del mercat (principalment a la Unió Europea i els Estats Units) han d’estudiar si l’acord al qual van arribar ambdues companyies pot constituir d’alguna manera un monopoli del mercat. Tant l’una com l’altra empresa s’han mostrat obertes en tot moment a endarrerir voluntàriament l’entrada en vigor del seu acord per permetre que s’estudiï a fons la situació per part d’aquestes mateixes autoritats reguladores.

Molts han vist en aquesta maniobra per part de Google un baló d’oxigen a Yahoo!, molt tocada després de la fallida operació de compra intentada per Microsoft a principis d’any i orientada a reforçar la posició a Internet de la companyia de Steve Ballmer en detriment de Google.

Guillem Alsina