Yahoo! li diu que no a Microsoft

Compartir

La companyia d’Internet interpreta que Microsoft ha subestimat el seu valor, mentre que aquesta darrera es reserva el dret de dur a terme les accions que consideri necessàries per completar l’operació.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Després d’avaluar la proposta presentada per Microsoft, el consell executiu de Yahoo! ha decidit donar-li a la companyia de Redmond un no per resposta. Segons la nota oficial emesa per la pionera d’Internet, Microsoft ha subestimat en la seva oferta el poder de la marca Yahoo! així com la seva gran audiència i el seu potencial de creixement.

L’oferta realitzada per Microsoft era de 31 dòlars per acció, el que totalitza 44.600 milions de dòlars, una xifra espectacular però que ha semblat poc a Yahoo! L’acció de Microsoft es dirigia a la línia de flotació de Google, un gegant d’Internet que ha sabut fer-li front de la companyia de Redmond en aquest camp aconseguint el que fins ara ningú més havia aconseguit, eclipsar-la.

Precisament Google va emetre un comunicat amb la seva opinió sobre l’operació, amb la qual òbviament no hi està d’acord. La companyia del cercador afirma que l’adquisició de Yahoo! per part de Microsoft afectaria a la competència en el terreny d’Internet de manera negativa.

D’ençà de l’anunci de Microsoft el passat 1 de febrer, no han parat de sorgir rumors sobre altres possibles parelles de ball per a Yahoo!; la darrera d’aquestes consistiria en una suposada oferta del grup mediàtic de Rupert Murdoch per fusionar-la amb MySpace, la seva xarxa social.

La reacció de Microsoft

Com és natural, a Redmond tampoc els ha semblat gaire bé la negativa de Yahoo!, i la companyia ha afirmat que es reserva el dret de procedir de la forma que estimi convenient per dur a terme l’operació.

És possible que a partir d’ara Microsoft busqui convèncer als accionistes de Yahoo! per a què venguin, pagant preus superiors als oferts o bé prometent suculents beneficis d’algun tipus. Per la seva part, Yahoo! s’haurà de blindar financerament i protegir les seves accions a la borsa.

Aquest promet ser l’inici d’una escalada qualitativa en la guerra de conquesta que enfronta a Microsoft amb Yahoo! i en la qual també es poden veure implicades més activament terceres parts com Google.

Més informació:

Resposta de Yahoo! a la proposta de Microsoft
http://yhoo.client.shareholder.com/press/releasedetail.cfm?ReleaseID=293129

Nota de Microsoft sobre la resposta de Yahoo!
http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/feb08/02-11msft-response.mspx

Guillem Alsina