Yahoo! respon a l’ultim? tum de Microsoft

Compartir

El gegant d’Internet considera que el seu valor ha estat menyspreat per la companyia de Redmond, tot i que no descarta poder arribar a un acord amb aquesta darrera si l’oferta és l’adequada.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Després del cap de setmana, el consell directiu de Yahoo! ha respost a la carta oberta que Microsoft li va fer arribar dissabte. I la resposta ha estat l’esperada: no, però…

I el però ve determinat pel què -en l’opinió dels directius de Yahoo!- és un menysteniment del seu potencial. En la resposta dirigida a Microsoft i publicada en el lloc web de la companyia, la direcció del gegant d’Internet insisteix en el fet de què la companyia ha augmentat el seu valor en borsa ostensiblement amb la presentació de nous productes i serveis amb vocació de lideratge, i que fa poc es va presentar un pla financer per als propers tres anys.

També s’afirma que el consell directiu ha estat buscant la major rendibilitat per als accionistes de la companyia, i que l’ha trobat fora de Microsoft. Això, afegit a la caiguda de valor de les accions de la mateixa Microsoft, fan que ara per ara l’oferta de la companyia de Redmond sigui públicament rebutjada per la direcció de Yahoo!.

Aquest rebuig ve acompanyat per un retret al mateix Steve Ballmer, qui al seu torn va signar la carta de dissabte passat i de la qual n’hem informat en una notícia publicada avui mateix; a Ballmer, Yahoo! l’acusa de tergiversar els fets afirmant que la companyia d’Internet s’ha negat a negociar amb Microsoft quan el mateix Ballmer ha assistit a dues reunions entre executius d’ambdues empreses.

Tot i que en els darrers paràgrafs de la seva resposta, Yahoo! no tanca les portes a un possible acord amb Microsoft sempre que aquesta última pagui el preu que els seus directius troben adequat, el to desafiant de les dues missives creuades aquests dies no fa dubtar que estem contemplant la declaració de guerra implícita que marca el principi de l’assalt per part de Microsoft a Yahoo!.

A partir d’ara, la companyia de Redmond intentarà seduir als principals accionistes del gegant d’Internet per forçar un canvi en el consell executiu per a què inclogui personatges més afins amb les idees de Steve Ballmer i companyia, i que pugui valorar l’oferta posada sobre la taula d’acord amb el punt de vista de Microsoft. La missió de Jerry Yang i companyia serà avançar-se als seus moviments i convèncer als accionistes que continuant amb una Yahoo! lliure i independent hi sortiran guanyant.

Guillem Alsina