Yahoo! s’estreny el cinturó

Compartir

InternetLa multinacional nord-americana es desfà de serveis online que no li surten a compte, com ara Delicious.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Tot i que s’ha recuperat parcialment de la crisi patida davant l’empenta al mercat de Google (i que es va agreujar en rebutjar l’oferta de compra per part de Microsoft, malgrat que mitigant-se amb els posteriors acords amb la companyia de Redmond), a la pionera d’Internet encara li queda molt “llast” per deixar anar per ser atractiva a inversors i accionistes recuperant la cotització que va tenir abans de caure en picat al llarg de l’any 2000, coincidint amb l’eclosió del cercador de Sergey Brin i Larry Page i el principi de la fi de l’hegemonia dels grans portals generalistes. I ha decidit començar a fer caixa amb els serveis que li són menys rendibles.

És el cas de Delicious, un servei d’emmagatzemament d’URL’s o preferits (bookmarks) online. L’usuari, un cop hi ha entrat amb el seu nom d’usuari i contrasenya, pot desar-hi l’adreça de les seves pàgines web preferides, fer-les públiques o bé restringir-les a un ús purament privat en la seva consulta.

Yahoo! ha anunciat que està considerant diverses opcions de futur per a Delicious, ja que des de la companyia no es troba un punt d’encaix a aquest producte dins de l’estratègia que seguirà en els mesos vinents. Això, en la majoria dels casos semblants, vol dir pura i simplement que al producte o servei (en aquest cas, Delicious) se li està buscant comprador.

La tecnologia de Delicious es pot fer atractiva a algun possible comprador, però sobretot serà el seu nom el que interessi, ja que la tecnologia és molt fàcil de replicar avui en dia, però la fama aconseguida pel nom difícilment s’aconsegueixi d’un dia per l’altre.

Juntament amb Delicious, altres serveis propietat de la multinacional com Yahoo! Buzz o el cercador Altavista també podrien ser posats a la venda ben aviat o crear-ne una “spin-off” empresarial, una mena de “divorci” de la companyia mare per encetar la seva singladura en solitari.

Microsoft podria ser una bona candidata a l’adquisició d’algun d’aquests serveis per tal de completar la seva xarxa Live i, de passada, ajudar a una aliada en problemes com és Yahoo!

Confusió a la Xarxa

Durant aquests darrers dies han circulat per Internet rumors de tancament d’aquests serveis. En principi, i amb l’excepcionalitat que en el futur s’anuncii que així serà, no sembla la intenció de Yahoo! De “tancar la paradeta” si no és que li esdevé impossible vendre’ls, ja que a la companyia li interessa aconseguir una mica d’efectiu amb aquests “restes” que a ella no li interessen però que poden estar en el punt de mira d’altres multinacionals d’Internet.

Qui pot buscar impedir la venda és Google, ja que guanyant liquiditat i potencial en borsa, Yahoo! pot invertir en la compra d’un altre producte que la faci més competitiva. Segons les estadístiques de Netmarketshare, en els darrers mesos Yahoo! s’ha mantingut estable sobre el 6% del mercat mundial dels cercadors, malgrat que amb una lleugera tendència a l’alça. Disposant de més diners i invertint-los adequadament, podria buscar l’augment d’aquesta quota, el que al seu torn li donaria més titulars i, com a retorn, més internautes interessats en els seus serveis. No recuperaria el fil de la competència d’igual a igual amb Google, però podria fer-se prou atractiva per a una adquisició per part d’un altre competidor de la companyia de Mountain View. Us imagineu Yahoo! adquirida per Facebook? Llavors potser si que hi hauria motius per a què Sergey Brin i Larry Page comencessin a tremolar…

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina