Yahoo! torna a entrar en joc

Compartir

La companyia dirigida per Marissa Mayer reapareix per la porta gran a l’escena tecnològica amb la compra de Tumblr i la millora de Flickr oferint fins a un terabyte d’emmagatzemament en disc per a fotografies gratuïtament.

Yahoo!

La històrica companyia d’Internet, la continuïtat de la qual com a empresa independent fou posada en dubte fa quatre anys per Microsoft en presentar una oferta pública de compra no sol·licitada, viu actualment una segona joventut gràcies a la direcció de Marissa Mayer i el seu equip.

La darrera i mediàtica jugada duta a terme per la veterana companyia ha estat l’adquisició de Tumblr, servei en línia per a la creació i emmagatzemament de microblogs molt popular entre el públic jove, especialment als Estats Units.

Tot i això, l’operació (que li ha costat a Yahoo! 1.100 milions de dòlars) no sembla que hagi començat amb bon peu: Matt Mullenweg, fundador i director de WordPress, ha revelat en una entrada del seu blog que les migracions de posts de Tumblr a WordPress.com van augmentar d’entre 600-800 l’hora a 72.000 en una sola hora, dada que ha estat interpretada per molts mitjans com a mostra que una significativa part dels usuaris de Tumblr estan abandonant el servei.

Però tot i això, aquests 72.000 enmig de l’oceà que sumen els més de 75 milions de posts que es calcula emmagatzema Tumblr, no representen més que unes poques gotes.

Probablement a Yahoo! ja es veien venir a sobre alguna cosa així, escarmentats per efectes semblants en Instagram quan fou adquirida per Facebook, i va ser per això que en presentar-ne l’operació van mesurar molt bé què dir i com fer-ho: en primer lloc van prometre no “carregar-se” (per dir-ho d’una manera educada; si no, podeu mirar les accepcions de la traducció del terme anglès “screw”) la companyia adquirida, i a més van deixar ben clar que el funcionament de Tumblr continuaria essent com a companyia independent encara que propietat de Yahoo!

El missatge als actuals usuaris? tranquils que aquí no passa res. La propietat de les accions canvia de mans però això no significarà cap canvi en el servei. El mateix David Karp, CEO de Tumblr, va defensar les intencions de Yahoo! i la manera en la què s’ha produït l’adquisició, però ni això sembla haver tranquil·litzat tots els usuaris.

El nou Flickr en una xifra: 1 terabyte

El nou Flickr per a Android

El nou Flickr per a Android

Sobrepassat en popularitat per serveis com Instagram i fins i tot pels que no estan dedicats purament a la fotografia com Facebook (les fotos són un dels grans atractius de la xarxa social), Flickr llanguia sense que en els darrers temps se li hagi donat gaire cobertura i importància mediàtica. Però l’equip de Marissa Mayer ha sabut ressuscitar mediàticament el servei d’emmagatzemament d’imatges propietat de Yahoo! amb una iniciativa que podem resumir en un rentat de cara i una xifra: 1 terabyte.

Aquest és l’espai d’emmagatzemament que, a partir d’ara, Flickr oferix gratuïtament a tots els usuaris.

Un petit truc pel que fa a aquest anunci: si bé el ‘tera’ arriba als comptes gratuïts, res s’ha dit des de l’empresa d’augmentar el nombre màxim d’imatges que es poden pujar mensualment a cada compte de forma gratuïta, per la qual cosa si prenem moltes fotos que volem publicar, igualment estarem limitats en el nombre d’aquestes que podem pujar per mes, encara que no ho estiguem en l’espai total d’emmagatzemament.

L’objectiu del moviment és clar: diferenciar-se de la competència permetent que els usuaris emmagatzemin els seus fitxers amb la màxima resolució, en contraposició a altres serveis l’objectiu dels quals és el mateix o semblant, però que redueixen la resolució de la imatge per guanyar en espai.

Flickr busca, doncs, captar el públic més purista guardant la màxima qualitat de les fotos.

Com he dit abans, no és l’única novetat d’aquest servei, que també ha patit un profund rentat de cara que el fa -i encara que això sembli una paradoxa- més visual, donant molt més protagonisme a les fotografies, que ara ocupen gairebé tot l’espai de la pàgina. L’app mòbil per a Android també ha estat renovada.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: